رشته های گروه غیر پزشكی
وبلاگ علمی و تفریحی
جدیدترین نرم افزار ها , مطالب و مقاله های مهندسی
تبلیغات
درباره ما


حامد هاشمی ٍ با سلام این وبلاگ جهت ارتقاء دانش فنی مهندسی ایجاد شده است مطالب و مسائل متفرقه صرفآ جهت کاهش یکنواختی وبلاگ است هر مطلبی که فکر کردید در شآن این وبلاگ نیست گزارش دهید هر مطلبی که فکر میکنید به قوم یا قبیله ای بی احترامی شده گزارش دهید هر مطلبی که برخلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است گزارش دهید با تشکر
ایمیل : hamedhashemiii@yahoo.com
نویسندگان
ساعت
اطلاعات

رشته های گروه غیر پزشكی



 
تحصیلات پیش دانشگاهی
تحصیلات ابتدایی :(İlk Öğretim) در كشور تركیه از سن هفت سالگی آغاز می شود و به مدت 8 سال ادامه دارد. سپس تحصیلات دبیرستان (Lise) شروع می شود. مجموع دوره تحصیلات ابتدایی و دبیرستانی در تركیه 11 الی 12 سال می باشد. دوره دبیرستان شامل رشته های علوم انسانی، ریاضی، فیزیك و علوم تجربی است. بعد از اتمام دوره ابتدایی می توان دوره تحصیلات دبیرستانی را در رشته های علوم دینی و هنرستانهای صنعتی نیز ادامه داد كه طول تحصیلات برای این رشته ها معمولا دوازده سال می باشد. در پایان دوره دبیرستان به دانش آموزان مدرك دیپلم (Lise Diploması) اعطاء می گردد.

تحصیلات دانشگاهی
برای ورود به دانشگاهها و مراكز آموزش عالی كشور تركیه دارا بودن مدرك دیپلم دبیرستان و گذراندن آزمون سراسری (كنكور) الزامی است. آزمون سراسری (كنكور) برای متقاضیان خارجی و محلی متفاوت است كه به زبانهای تركی و انگلیسی برای خارجیها و به زبان تركی برای محلی ها برگزار می شود. دروس امتحانی شامل ریاضی، فیزیك، شیمی، معلومات عمومی و هوش می باشد. پذیرش دانشجویان در دانشگاهها براساس رتبه كسب نموده در آزمون سراسری (كنكور) می باشد.

مقاطع تحصیلی
1- Ön Lisans Diploması: دو تا سه سال تحصیل بعد از دیپلم دبیرستان می باشد.
2- Lisans Diploması: چهار سال تحصیل كه شامل حداقل 147 واحد می باشد.
3- Yüksek Lisans Diploması: دو سال تحصیل تمام وقت می باشد. برای ورود به این دوره دارا بودن مدرك Lisans Diploması الزامی است. این دوره شامل دو نیم سال كلاس درس و دو نیم سال رساله تحقیقاتی است.
4- Veterner Hekimliği Yüksek Lisans Diploması: پنج سال تحصیل تمام وقت در رشته دامپزشكی بعد از دیپلم دبیرستان می باشد.
5- Doktora (Ph.D.): سه تا چهار سال تحصیل تمام وقت می باشد. برای ورود به این دوره دارا بودن مدرك Yüksek Lisans Diploması الزامی است. این دوره شامل دو تا چهار نیم سال كلاس درس و حداقل چهار نیم سال تحقیقات می باشد. قبل از شروع تحقیقات دانشجو باید امتحان جامع را با موفقیت بگذراند. نوشتن رساله دوره دكترا و دفاع موفقیت آمیز از تحقیقات انجام شده شرط اعطاء مدرك دكترا است.

نحوه ارزشیابی مدارك تحصیلی
1- مدارك :Ön Lisans Diploması دو سال تحصیل و كلیه مدارك و تحصیلات نیمه تمام دانشگاهی (آكادمیك) دو یا سه سال تحصیل در صورت دارا بودن دیپلم دبیرستان به عنوان كاردانی ارزشیابی می شود.
2- مدارك :Lisans Diploması (Bachelor) بعد از دیپلم دبیرستان به عنوان كارشناسی ارزشیابی می شود.
3- مدارك :Yüksek Lisans Diploması (Master) از دانشگاههای گروه یك با شرط دارا بودن مدرك كارشناسی به عنوان كارشناسی ارشد ارزشیابی می شود.
تبصره 1: مدارك موضوع بند 3 از مراكز آموزش عالی كه نامشان در فهرست دانشگاههای گروه یك آورده نشده است با دارا بودن معدل 3 از 4 به همراه ارائه یك مقاله علمی از رساله دوره كارشناسی ارشد در نشریات بین المللی به عنوان كارشناسی ارشد ارزشیابی می شود.
4- مدارك :Veterner Hekimliği Yüksek Lisans Diploması پنج سال تحصیل پیوسته بعد از دیپلم دبیرستان، به عنوان كارشناسی ارشد در دامپزشكی ارزشیابی می شود.
5- مدارك :Doktora (Ph.D.) از دانشگاههای گروه یك با شرط دارا بودن مدرك كارشناسی ارشد به عنوان دكترا ارزشیابی می شود.
تبصره 2: مدارك موضوع بند 5 از مراكز آموزش عالی كه نامشان در فهرست دانشگاههای گروه یك آورده نشده است به شرط دارا بودن معدل سه از چهار همراه با ارایه یك مقاله علمی از رساله دوره دكترا در نشریات بین المللی غیر محلی (غیر از ایران و كشور محل تحصیل) به عنوان دكترا ارزشیابی می شود.
6- كلیه مدارك دانشگاهی كه بصورت مكاتبهای، ترددی و غیر حضوری اخذ شود غیر قابل ارزشیابی می باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:,